UPDATE on the imprisonment of 12 year old Sohaib Saeed, student at the Palestinian Circus School.

UPDATE on the imprisonment of 12 year old Sohaib Saeed, student at the Palestinian Circus School.

 

Monday January 30, 2017

Sunday, January 29, Sohaib Saeed, our 12-year-old student who was kidnapped last Thursday in Birzeit by the Israeli occupation army, was sentenced to 31 days in prison!!! plus a fine of 500 NIS (135 USD) for throwing stones.

We are outraged about the imprisonment of a 12 year old child, which we know will inflict serious and lasting damage on his mental and physical wellbeing.

 

Israel is the only country in the world that automatically prosecutes children in military courts that lack basic and fundamental fair trial guarantees. A UNICEF report of 2013 concludes that the ill-treatment of children who come in contact with the (Israeli) military detention system appears to be widespread, systematic and institutionalized throughout the process, from the moment of arrest until the child’s prosecution and eventual conviction and sentencing. Read the entire report here. 

In the last 2 years, Israel has become extremely harsh in punishments against stone throwing. In 2015, not only did the Knesset (Israeli Parliament) pass a very controversial law that all stone throwing Palestinians can be sentenced up to 20 years in prison, but the security cabinet also approved rules, Israeli police and soldiers can use live ammunition during protests, where in most cases Palestinians throw stones at Israeli soldiers and army vehicles.     
 
More information in Palestinian children under Israeli military detention:   http://www.addameer.org/the_prisoners/children

http://www.dci-palestine.org/issues_military_detention

 

For more information on the controversial laws and rules in relation to stone throwing: 

Sentence for stone throwing: article for July 22, 2015: 

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/israel/11755603/Israel-introduces-controversial-20-year-jail-sentences-for-stone-throwing.html

 

 

Live ammunition measures: article from September 25, 2015 

https://www.theguardian.com/world/2015/sep/25/israel-live-ammunition-measures

 

تحديث عن صهيب سعيد البالغ من العمر 12 عاماً، طالب في مدرسة سيرك فلسطين :

الأثنين 30 كانون الثاني:

الأحد، 29 كانون الثاني صهيب سعيد 12 عام، طالب في مدرسة سيرك فلسطين، والذي تم أختطافة من قبل جيش الأحتلال يوم الخميس 26 كانون الثاني من بلدة بيرزيت، تمت محاكمته محاكمة عسكرية وإصدر بحقه قرار بالسجن لمدة 31 يوما !! ودفع كفالة مالية بقيمة 500 شيقل (135 دولار ) وذلك بتهمة رمي الحجارة.

 نحن نشعر بالغضب إزاء حبس طفل يبلغ من العمر 12 عاما حيث ندرك ما سيلحق بهذا الطفل من أضرار جسدية ونفسية قاسية.

إسرائيل هي الدولة الوحيدة في العالم التي تحاكم الأطفال بشكل تلقائي في المحاكم العسكرية التي تفتقر إلى الضمانات الأساسية للمحاكمة العادلة.

يخلص تقرير لليونيسيف عام 2013، أن سوء معاملة الأطفال الذين يقبعون خلف القضبان بنظام الاعتقال العسكري، ينتشر على نطاق واسع بصورة منظمة وممنهجية طيلة هذه العملية، من لحظة الاعتقال حتى محاكمة الطفل والإدانة في نهاية المطاف وإصدار الأحكام. لقراءة التقرير كاملا هنا.

في اخر عامين، أصبحت إسرائيل في غاية الشراسة من حيث إصدار العقوبات ضد من يلقي الحجارة ، ففي عام 2015 ليس فقط في الكنيست الأسرائيلي (البرلمان الإسرائيلي) تم إصدار قانونا مثيرا للجدل (أن كل من يلقي الحجارة من الفلسطينيين يمكن أن يحاكم وأن يصل فترة الحكم عليه إلى 20 عاما في السجن) بل وافق مجلس الوزراء الأمني على هذه القوانين. من ناحية اخرى يحق للشرطة الإسرائيلية والجيش الأسرائيلي استخدام الرصاص الحي القاتل خلال المواجهات مع الفلسطينين في معظم الحالات التي يرمي فيها الفلسطينيون الحجارة على جيش الأحتلال وعرباته المصفحة.

 

للمزيد من المعلومات عن الأطفال الفلسطينين المعتقلين تحت الاعتقال العسكري الإسرائيلي:

http://www.addameer.org/the_prisoners/children

http://www.dci-palestine.org/issues_military_detention

 

للمزيد من المعلومات حول القوانين والقواعد المثيره للخلاف و الجدل فيما يتعلق بإلقاء الحجارة:

 المقالة 22 تموز 2015

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/israel/11755603/Israel-introduces-controversial-20-year-jail-sentences-for-stone-throwing.html

إجراءات الرصاص الحي: مقالة من 25 ايلول 2015 :

https://www.theguardian.com/world/2015/sep/25/israel-live-ammunition-measures